Kolejnych kilka słów na temat początków pracy w Xamarin’ie

Siemanko.

W dalszym ciągu doprowadzam projekt aplikacji mobilnej w Xamarin’ie do stanu jaki prezentuje już w Android Studio. To jest oczywiście warunkiem wprowadzania i rozwijania kolejnych funkcjonalności. Przypomnę, że ogarniętą mam już autentykację, logowanie (również przez fb), rejestrowanie, lokalizację, pobieranie i wyświetlanie listy ogłoszeń oraz tworzenie nowego ogłoszenia (o czym jeszcze nie pisałem na blogu). Mimo braku wolnego czasu w ilości jakiej bym tego sobie życzył robota idzie całkiem nieźle bo aby dojść do wcześniej wspomnianego stanu zostało mi tylko zrobienie jeszcze jednego activity z obsługą tworzenia nowego ogłoszenia oraz jakieś drobne usprawnienia, takie jak „handling results” przy zmianie orientacji ekranu itp.. Do czynników składających się na tak sprawne tempo należy c#, .NET, znajomość VS oraz bagaż doświadczeń jaki wyniosłem z Android Studio :).

Dobra, koniec tego pierdololo. Jedziemy dalej z Xamarin’em (pierwsza część tutaj).

Struktura projektu

1

Projekt z ikonką telefonu o nazwie MobileSecondHand.App to natywna aplikacja androidowa zawierająca UI oraz wszystkie dllki pochodzące z Android SDK dla Xamarina. To tu piszę activity, widoki, funkcjonalności wykorzystujące sprzętowe moduły urządzenia z androidem (kamera, gps, itp.). W tym projekcie znajduje się kod, który nie jest cross-platform. Ten kod jest tylko dla androida.

Kolejne dwa projekty są to PortableClassLibrary. W tych projektach kod jest (tak obiecują) cross-platform i może być wykorzystany w aplikacjach dla trzech znanych systemów operacyjnych na urządzenia mobilne. Ja umieściłem w nich modele oraz serwisy do komunikacji z REST API oraz do innych rzeczy dostarczających lub obrabiających jakieś dane. Ogólnie wszystko co można odseparować od zależności do konkretnej platformy. We wszystkich trzech projektach mogę korzystać z nugeta i doinstalowywać sobie dobroci jakie się w nim znajdują. Co się znajduje w tych projektach? A to 🙂

Podsumowanie

Z kodu aplikacji, który piszę teraz w Xamarin’ie jestem o niebo bardziej zadowolony niż z tego co się działo w javie, w Android Studio. Te same funkcjonalności zajmują o wiele mniej linijek, a jakakolwiek potrzeba ingerencji w już napisany wcześniej kod nie sprawia mi problemów. W przeciwieństwie do projektu w Android Studio. Tam to była (jest) „sodomia i gomoria” 😉

Przesiadka na Xamarin’a to była decyzja right on point – tak z angielska – a co 🙂

Pjona!

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s