Paintball Arena. Prototyp – scena i obiekty gry. #dajsiepoznac

Siemanko.

W dzisiejszym odcinku scena i obiekty gry. W repo jest branch „Prototype” gdzie będę wrzucał wszystkie próbne kody itp. Nie będzie to ani ładne, ani zgrabne ale od tego jest prototyp. Jak ogarnę wszystkie funkcjonalności to wtedy utworzę nowy projekt, który będę już pisał „produkcyjnie” i kod będzie lądował na masterze.

Scena

Jest to wszystko co widzi gracz. Tło, obiekty ruchome jak i nieruchome to wszystko jest sceną.

Obiekty gry

Wszystko co dodamy do sceny będzie to „game object”. Każdy game object może posiadać wiele komponentów, z których najwazniejszy to script, który nada życiu obiektowi.

scene

go

Game object i jego kilka komponentów

Demo

A tak wyglada na tę chwilę gra. Przepiękna nieprawdaż? 🙂

gra

Aaach gdyby na wszystkich polach w PL była taka zielona trawka 😉

Na scenie z zielonym tłem jest 8 obiektów gry (game objects) z czego 7 to przeszkody, a jeden (czerwona kropka) to zawodnik.

Podsumowanie

W następnym wpisie wprawimy tę czerwoną kropkę w ruch! 🙂

Pjona!

Reklamy

2 uwagi do wpisu “Paintball Arena. Prototyp – scena i obiekty gry. #dajsiepoznac

  1. Piękna scena ;p Rozumiem, że to Twój pierwszy projekt gry? Dlaczego zdecydowałeś się na Unity?

    Lubię to

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s