Siemanko.
W dzisiejszym odcinku scena i obiekty gry. W repo jest branch „Prototype” gdzie będę wrzucał wszystkie próbne kody itp. Nie będzie to ani ładne, ani zgrabne ale od tego jest prototyp. Jak ogarnę wszystkie funkcjonalności to wtedy utworzę nowy projekt, który będę już pisał „produkcyjnie” i kod będzie lądował na masterze.
Scena
Jest to wszystko co widzi gracz. Tło, obiekty ruchome jak i nieruchome to wszystko jest sceną.
Obiekty gry
Wszystko co dodamy do sceny będzie to „game object”. Każdy game object może posiadać wiele komponentów, z których najwazniejszy to script, który nada życiu obiektowi.

Game object i jego kilka komponentów
Demo
A tak wyglada na tę chwilę gra. Przepiękna nieprawdaż? 🙂

Aaach gdyby na wszystkich polach w PL była taka zielona trawka 😉
Na scenie z zielonym tłem jest 8 obiektów gry (game objects) z czego 7 to przeszkody, a jeden (czerwona kropka) to zawodnik.
Podsumowanie
W następnym wpisie wprawimy tę czerwoną kropkę w ruch! 🙂
Pjona!
Piękna scena ;p Rozumiem, że to Twój pierwszy projekt gry? Dlaczego zdecydowałeś się na Unity?
PolubieniePolubienie
Tak, pierwszy. Nigdy wcześniej nie miałem styczności z deweloperką gier. Unity ponieważ C# i właściwie o niczym innym nie słyszałem 😉
PolubieniePolubienie