Siemanko
Dziś poruszamy trochę tą czerwoną kropką, tffu, graczem 🙂
Klasa MonoBehaviour
MonoBehaviour to klasa, która w Unity jest bazową klasą dla obiektów gry i zawiera wiele metod, które są wywoływane przez silnik Unity w trakcie wykonywanie programu. Jedną z nich jest metoda Update, która jest wywoływana przy każdej klatce gry.
Komponent RigidBody2d
Jest to komponent, który po dodaniu go do obiektu gry umożliwia np. poruszanie nim. My oczywiście chcemy się poruszać w każdym kierunku za pomocą strzałek i ew. klawiszami WSAD. W tym celu zaimplementowałem metodę Update w skrypcie dla gracza, w której zmieniam „velocity” komponentu RigidBody2d w opowiedzi na naciśnięte przyciski. Kod jest bardzo krótki.
private float speed = 100; protected void Update() { var vector = new Vector2(Input.GetAxis("Horizontal"), Input.GetAxis("Vertical")); vector *= Time.deltaTime; vector *= speed; Rigid.velocity = vector; }
Dzięki temu zabiegowi obiektem możemy poruszać.
Podsumowanie
W następnym wpisie kolizja z balonem.
Pjona!