Paintball Arena. Prototyp – poruszanie gracza. #dajsiepoznac

Siemanko

Dziś poruszamy trochę tą czerwoną kropką, tffu, graczem 🙂

Klasa MonoBehaviour

MonoBehaviour to klasa, która w Unity jest bazową klasą dla obiektów gry i zawiera wiele metod, które są wywoływane przez silnik Unity w trakcie wykonywanie programu. Jedną z nich jest metoda Update, która jest wywoływana przy każdej klatce gry.

Komponent RigidBody2d

Jest to komponent, który po dodaniu go do obiektu gry umożliwia np. poruszanie nim. My oczywiście chcemy się poruszać w każdym kierunku za pomocą strzałek i ew. klawiszami WSAD. W tym celu zaimplementowałem metodę Update w skrypcie dla gracza, w której zmieniam „velocity” komponentu RigidBody2d w opowiedzi na naciśnięte przyciski. Kod jest bardzo krótki.

private float speed = 100;
protected void Update()
{
	var vector = new Vector2(Input.GetAxis("Horizontal"), Input.GetAxis("Vertical"));
	vector *= Time.deltaTime;
	vector *= speed;

	Rigid.velocity = vector;
}

Dzięki temu zabiegowi obiektem możemy poruszać.

www-gifcreator-me_iw9dbt

Podsumowanie

W następnym wpisie kolizja z balonem.

Pjona!

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s